April 19, 2012

mak sibuk main fb,anak dok buli org...dunia2..

pagi tadi gi hospital awl2 pagi...drive sendiri lagi hari ni...cek suami masih berkursus ya selama seminggu ni. Jadi xleh kcau dia time kursus.Lagipon mama anis dh msuk 30 hari dh confinement.jadi dh kuat sikit dah.emergency call dari hospital putrajaya, zara dalam keadaan yg agak tidak ok (betul ke tak ayat aku neh...erm...). Doctor minta mama anis dtg tuk amek drah.

Nak dijadikan ceta la kan, taska yang slalu mama anis hantar ank yg sulung tu terpaksa ditutup start hari ni 19hb sehingga la 29hb april 2012 ni...lama oooo...(yuran leh mintak half tak kalu gitu..hehehehe).Jadi terpaksa la heret sama big brother tu gi hospital.

Sib baik la dia ok bila mama tumpangkan dia dengan security guard yg kat ground floor tu.for information ya, hospital putrajaya tk benarkan knk2 under 12 tahun untuk ke ward ye..wlaupon waktu melawat or weekend or weekdays or whatever.jadi terpaksa la mama anis minta jasa baik kakak n abg2 guard tuk jga big brother tu.

Actually, bkn nk ceta pasal zara n adam hari ni ye...entry nie nk ceta pasal big bro yang telah dibuli oleh seseorang semasa di playground hospital...
mama anis ingat big bro ni yg suka buli bdak2 lain tapi hari ni dia agk bersopan la pulak...msa main kat playground tu msuk la sorg budak boy tu...mama anis tgok pon cam lasak la kan.(playground tu kat lam bangunan hospital ya).siap main panjat2 lagi n ntah ape2 lagi la..big bro asik perhatikan jer tingkahlaku boy tu.umur lebey kurang sme je..aku dok jeling2 kat mak boy tu...layan fb la pulak...padahal ank dia dh mcm2 ragam dh kat playground tu.dok buli ank2 org lain.ish...ish...pastu sorang2 budak kat plyground tu kuar..juz tinggl big bro n budk boy tu jer..pastu dia mula nk attack big boy lak...

aku jeling lagi kat mak budak boy tu...asik jer lagi ngan FB dia...nk jer aku jerit woi....tgok2 la ank tu sikit...tau la ada henpon mahal leh fb tpi tkkan dok biar ank cmtu je..tpi lam hati jer la aku jerit kang ckp aku kuang ajar lak kan...huhuhu..

nie ler muka budak kena ragging tadi kat playground...hehehehehe..
mula2 budk boy tu buat big bro sikit jer...pastu mkin lme makin dasyat pulak dia membuli...siap tarik2 baju lagi...siap tarik2 kepala big bro lagi..last2 my little big bro dh tk leh defence diri trus la nangis kat situ...huhuhu..

aku pon jerit la...kat budak tu, mak dia time tu bru tersedar...baru la terhegeh2 nk pi tgok ank baru la nk terhegeh2 nk say sorry...hah...
dalam hati aku cakap, pls la jga anak tu...aku nih pon ada fb jugak bukak time2 free je...time ngan ank tgok2 la ank tu.ni tak, aku yg lam pantang nih la jugak yg terlari2 nk leraikan diaorg...
terbukak luka kat perut tu aku gak yg nangis...sob...sob...sob...tu la ceta seharian big bro di hospital temankan mama...

No comments: